ByggVesta

• Om oss
  • Bo hos oss
  • Våra projekt
Mina Sidor/FelanmälanStäll dig i köLediga lägenheter

Nyheter

Det händer mycket på och kring ByggVesta. Här hittar du nyheter från utvecklingen av våra hus och projekt, information från kundservice och senaste nytt om våra nybyggda lägenheter.

ByggVesta publicerar årsredovisning för 2020

Från och med idag finns ByggVestas årsredovisning för 2020 tillgänglig digitalt på vår hemsida. År 2020 har vi utvecklat vår strategi för hållbar utveckling, bland annat genom att prioritera klimatneutralt och kostnadseffektivt byggande, och stärka vår ledande position inom trygg och inkluderande stadsutveckling. Arbetet visar att vår hållbara affärsmodell är helt rätt i tiden och bidrar till en starkare och mer långsiktig affär.

Vårt bestånd växte under 2020

Färdigställda projekt

Orion, Södertälje - 67 lägenheter

Aurora, Stockholm - 207 lägenheter

Rosendal 2, Uppsala - 98 lägenheter

Rinkebyterrassen, Stockholm (etapp 3) - 68 lägenheter

Byggstarter

Fyrklövern, Stockholm - 260 lägenheter Myntet, Göteborg - 149 lägenheter

– Trots pandemin har vi på ByggVesta levererat ett mycket starkt resultat för 2020. Vårt marknadsvärde har ökat i befintligt fastighetsbestånd men också beroende på att vi inte låtit vårt bostadsbyggande stanna av. Vi har gått in i 2021 med en stark framtidstro och jag ser fram emot att fortsätta utveckla vår verksamhet och erbjudande tillsammans med mina kollegor, kommenterar Jenny Jonsson, VD på ByggVesta.

Den som önskar en tryckt rapport är varmt välkommen att kontakta info@byggvesta.se för att beställa ett exemplar.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Jenny Jonsson VD, ByggVesta AB +46 76 119 90 84 jenny.jonsson@byggvesta.se

Läs årsredovisningen som en bläddringsbar PDF här.

Artiklar

Tidigare områdesansvarig återvänder till ByggVesta som hållbarhetsstrateg